Information till er som har problem med uppkopplingen: 

En del medlemmar har upplevt problem med att routern hoppar mellan Wifi och Wifi 5 g och att kontakten då förloras. Då stänger man av funktionen remote, se länk med instruktion här på Telias sida

Föreningen har avtal med Telia och under våren 2020 och uppgraderades bredbandet med 100/100. Samtliga medlemmar fick nya moderna routrar och tv-boxar. 1 st. router och 2 st. tv-boxar per hushåll.

Automatiskt byte till bästa WiFi-band, tekniken kallas bandsteering och gör att routern ser till så att du har bästa möjliga band av 5Gz och 22,4 Ghz. 5Gz-bandet ger snabbast hastighet. Routrarna installerar hushållen själva. Om hjälp behövs så finns Telias support på telefon 90200. Läs mer här:

TV lagom till alla lägenheter och dess kanaler, och Telia Play ingår, se på TV, vart och när ni vill inom hela EU på din mobil/surfplatta eller dator. TV-boxen kan även gömmas under/bakom TV-möbel/TV. Både Netflix och YouTube är i integrerat Läs mer här:

Både routrar och TV-boxar tillhör föreningen och lägenheterna, vilket innebär att de inte får tas med vid flytt, utan de lämnas kvar. Det är viktigt att tänka på att varje medlem tecknar eget avtal vad gäller vem som äger bredbands- och TV-avtalet mot Telia, även om man inte vill välja högre hastigheter eller högsta TV-utbud etc. Om man flyttar utan att meddela Telia, så kan man bli lagförd om nästa medlem använder nätet till något olagligt, då den som äger IP-adressen blir skyldig.