Hej.

I samband med att SBC tog över förvaltningen av vår fastighet från och med den 1 januari 2017 informerades vi om att det skulle bli ett glapp med debiteringen av el- och vattenförbrukningen för respektive lägenhet. Detta skulle vara under det första kvartalet. Dock har det tagit tid för SBC att få tillgång till all rätt mätdata för att kunna göra debiteringen. Nu har SBC fått tillgång till alla mätdata som behövs och de har därför lagt med el- och vattenförbrukningen på de nya avier som skickades förra veckan.

Detta har lett till att fakturan som har förfallodatum 30 juni 2017 är högre än tidigare, då el- och vattenförbrukningen är 9 månader tillbaka i tiden.
Önskar ni att dela upp betalning på de kommande tre månaderna går det bra att göra. Det ni behöver göra är att kontakta SBC, så hjälper de till med det.

Ni når SBC på kundtjanst@sbc.se eller på 0771-722 722. Deras öppettider är vardagar 07:00 – 19:00.

Med Vänlig Hälsning
Styrelsen
Brf Compagniet