Hej Kära grannar.
Vi önskar bara kort informera er som är intresserade av balkonginglasning att vår leverantör Lumon har fått några små utmaningar som gjort att vissa av oss, mig inkluderad, drabbats av lite förseningar.
Det handlar till exempel om att vissa av balkongerna måste brandtätas enligt lag.
Vi har några balkonger som Peab har lämnat med en springa mellan vägg och balkongplatta, vi har andra som har ett dagvattenrör igenom betongplattan.
Detta har skapat lite förseningar i att vi har försökt komma fram till varför, hur, vad gör vi frågor angående denna brandtätning.
Detta har vi nu klarat upp och Lumon har åtagit sig att informera berörda grannar hur dom går tillväga.
Vi har också lite förseningar som kommer av att vid inmätning av balkongerna har något blivit fel och det beställda glaset har då till exempel blivit för kort, vilket är fallet för mig.
Detta har givetvis Lumon reklamerat internt och beställt nya. Dock tar det lite längre tid än vad som var sagt från början att glasa in balkongen.
Till försvar kan nämnas att vi är en stor förening, med ett stort antal beställningar vilket självklart ställer stora krav på en leverantör, uppstår det då små överraskningar på vägen kan man ju tyvärr drabbas av en liten tidsförsening.
Vi som har beställt inglasning har skrivit på ett kundavtal, på baksidan av detta kundavtal kan ni läsa vad som gäller vid eventuella förseningar om ersättning m.m.
Vi har bra kontakt och dialog med vår leverantör Lumon, och jag förväntar mig att dom kommer leverera med hög kvalitet, dock lite senare för vissa av oss än vad vi hoppades på.
Om ni har några specifika frågar angående er balkonginglasning rekommenderar jag er att kontakta Ronny Albertsson.
Han är vår kontaktperson, och experten på balkonginglasning.
Ronny Albertsson
031-40 27 64
Ronny.Albertsson@lumon.com
Med Vänlig Hälsning Balkonggruppen.